Co to jest reklama graficzna?

Co to jest reklama graficzna?

Co to jest reklama graficzna? Grafika to jeden z nieodłącznych elementów treści w Internecie. Jest to jeden ze sposobów na to, aby wzmocnić SEO, tym samym zwiększyć ilość odwiedzin na naszej witrynie. W konsekwencji reklamy graficzne uważane są za jedne z najskuteczniejszych narzędzi marketingu w sieci, zapewne stąd ich wysoka popularyzacja. Czym dokładnie jest reklama graficzna? Czy jest to wciąż jedna z najpopularniejszych form promocji? Jakich błędów związanych z reklamą graficzną powinniśmy się ustrzegać? Czy reklama graficzna jest w ogóle skuteczna? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników. 

Czym jest reklama graficzna?

Co to jest reklama graficzna?
Co to jest reklama graficzna?

Gdybyśmy zdecydowali się na zdefiniowanie reklamy graficznej, moglibyśmy dojść do wniosku, że są to Internetowe banery reklamowe, które są w postaci pliku graficznego w dowolnym rozszerzeniu, ewentualnie w postaci kodu html. Aby uatrakcyjnić baner i spowodować zaciekawienie, najczęściej umieszcza się interesującą grafikę, która w połączeniu z odpowiednio dobranym tekstem niewielkiej długości stanowią doskonałe narzędzie promocji produktów bądź usług. Tego typu reklama najczęściej jest odnośnikiem do promowanego przedmiotu. Aby reklama graficzna była w sposób szczególny skuteczna, powinna charakteryzować się tym, aby zachęcała internautę do interakcji. Dlatego musi posiadać kilka elementów, o których nie w sposób zapomnieć. Ogromne znaczenie ma nazwa firmy, a także jej logo, dzięki czemu reklama będzie kojarzyła się konkretnie z daną firmą, co jest bardzo istotne, jeśli zależy nam na pozyskiwaniu nowych klientów. Nie obędzie się bez CTA, czyli wezwania do działania. Jest to bezpośredni zwrot do danego klienta, który spowoduje, że odwiedzi on naszą witrynę. Przykładem może być chociażby „sprawdź więcej”, „wejdź na stronę” itp. Nie zapominajmy o tym, aby wyświetlić komunikat na temat danych korzyści.

Zobacz także:

Reklama graficzna jako wciąż popularna forma promocji?

Nie da się ukryć, że reklama graficzna to wciąż popularna forma promocji usług bądź produktów. Znaleźć ją można na wielu witrynach – pojawia się w formie banneru reklamowego, drukowanego w drukarni cyfrowej https://webadruk.pl/. Niestety coraz mniej osób decyduje się na klikanie w takie grafiki, dlatego też osoby zajmujące się grafiką mają dość trudne zadanie. Z pewnością muszą zawrzeć wszystkie elementy, które zostały wskazane w poprzednim akapicie. Znalezienie odpowiedniego grafika jest kwestią dość problematyczną. Niektórym wydaje się, że wystarczy umieć obsługiwać podstawowe programy graficzne, a następnie zareklamować odpowiednio swoje usługi. W praktyce niełatwo znaleźć jest prawdziwych fachowców z krwi i kości, którzy doskonale znają się na swojej pracy i są w stanie wykonać banner, który zachęci do kliknięcia. Naszą uwagę powinno przykuć portfolio, na podstawie którego wbrew pozorom możemy dużo wywnioskować. Nie zapominajmy o tym, aby uwzględnić własne preferencje i upodobania- tego typu kwestie powinniśmy przekazywać już na początku współpracy, w przeciwnym wypadku nie będziemy zadowoleni z efektu końcowego. 

Jakich błędów związanych z reklamą graficzną należy unikać?

Reklama graficzna  może okazać się nietrafna, jeśli będziemy popełniać podstawowe błędy. Pamiętajmy o tym, że w praktyce grafika to nie tylko to, co widoczne jest na pierwszy rzut oka. Ważna jest również kwestia rozdzielczości, formatu, a nawet wagi. Wszelkie akcje marketingowe oparte na grafikach muszą być przeprowadzane z pewnym wyczuciem. Nie może dojść do sytuacji, w których reklama graficzna jest umieszczana na losowo wybranych stronach – nie trafiamy do grupy docelowej klientów. Taka forma promocji musi być w sposób szczególny przemyślana. Umieszczajmy treści na witrynach dopasowanych tematycznie. Nie zapominajmy także o tym, że nawet jeśli jedna kampania zakończy się powodzeniem, nie oznacza to, że w każdym przypadku będzie ona skuteczna. Aby zwiększyć „klikalność” i zachęcić do odwiedzenia strony, należy na bieżąco modyfikować i aktualizować treści, biorąc pod uwagę aktualne trendy, a także inne czynniki. Zaskoczmy klientów czymś nietypowym, co z pewnością wzbudzi zainteresowanie. 

Reklama graficzna – czy jest skuteczna?

Istnieje możliwość sprawdzenia czy dana reklama graficzna jest dla nas skuteczna. Jest to możliwe za pośrednictwem Google AdWords. Uzyskujemy dostęp do zaawansowanych statystyk, w konsekwencji możemy dostrzec, gdzie dokładnie reklama jest emitowana, a także czy wywołuje odpowiednią ilość interakcji wśród użytkowników. Zrobienie odpowiedniej graficznej reklamy bez Google Analytics jest bardzo trudne, czasem wręcz niemożliwe. Jeśli zależy nam na tym, aby sprawdzić skuteczność naszych działań, musimy być posiadaczami zupełnie darmowego konta Gmail. Nie obędzie się również konfiguracji wcześniej wspomnianych funkcji Google AdWords bądź Google Analytics. Wbrew pozorom nie jest to zbyt skomplikowana czynność i nie wymaga od nas wielkiego doświadczenia. W niektórych przypadkach lepiej jednak poprosić o pomoc specjalistę, aby pomógł nam wyciągnąć odpowiednie wnioski.

About the author