reklama na facebooku

Jak stworzyć dobrą reklamę poprzez Facebook?

Jak stworzyć dobrą reklamę poprzez Facebook?

reklama na facebookuZałożenie konta na Facebooku https://www.wildmoose.pl/prowadzenie-profilu-na-facebook/ promującego naszą firmę jest jak najbardziej doskonałym rozwiązaniem, dzięki któremu mamy możliwość szerzenia swojej marki, pozyskiwania klientów, docierania do coraz to szerszej grupy odbiorców. To z kolei pozwala nam budować firmę, rozwijać się, zarabiać i oczywiście wciąż oferować więcej. Skuteczny marketing na Facebooku to możliwość tworzenia najlepszej formy reklamy bez wydawania na nią pieniędzy. Niemożliwe? A jednak! Wystarczy odrobina poświęconego czasu, by być na bieżąco, by aktualizować stronę i starać się jak najbardziej być widocznym dla potencjalnych odbiorców. Jeśli tak będzie, to bez wątpienia mamy szansę na sukces. Publikujemy dobre zdjęcia i filmiki, zachęcajmy do konkursów, do promocji i rabatów. Starajmy się angażować odbiorców w różnego rodzaju zabawy. Udostępniajmy ważne linki, wydarzenia i informacje, być odbieranymi przez klientów jak najbardziej profesjonalnie. Im ciekawiej będziemy prowadzili nasze konto, tym z pewnością przyniesie ono zamierzony efekt.

Czego nie robić, by marketing na Facebooku był skuteczny?

Wiele można byłoby mówić na temat tego, co robić, by tak skuteczny dziś marketing na Facebooku przyniósł zamierzone efekty. Rzadko jednak kiedy zastanawiamy się nad tym, czego nie robić, by te efekty utrzymać. Okazuje się bowiem, że wielu właścicieli firm popełnia takie błędy, które skutkują obniżeniem jakości swojego konta, a i tym samym mniejszą jego popularnością, co z kolei przekłada się na zmniejszenie liczby zainteresowanych i coraz to mniejsze szanse na dobrą reklamę. Czego więc nie robimy?

  • Nie bądźmy natrętni

W żaden sposób nie można w natrętny sposób zachęcać potencjalnych odbiorców do tego, by polubili nasze konto i zostali naszymi fanami. Jeśli ktoś będzie chciał skorzystać z naszej oferty, z pewnością to zrobi. Nie musimy więc usilnie namawiać ludzi do tego, by stali się naszymi klientami. Takim zachowaniem bowiem możemy uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego, dlatego też tworząc treści zachęcajmy, a nie zniechęcajmy, bo tylko to może dać nam skuteczną formę reklamy w sieci.

  • Nie ignorujmy klientów

Jeśli ktoś wchodzi na nasze konto i staje się aktywnym odbiorcą, powinniśmy zrobić wszystko, by podtrzymać z nim jak najlepsze relacje. Jeśli pisze do nas wiadomość, odpowiedzmy na nią, nawet jeśli taka odpowiedz miałaby zawierać jedno zdanie. Jeśli pod naszym postem pojawiają się komentarze, odpowiadajmy na nie, bo wtedy klient wie, że jest ważny i że ma do czynienia po drugiej stronie z prawdziwą osobą. Dobry marketing na Facebooku to także przyjmowanie w tym temacie krytyki. Jeśli dana osoba napisała nam negatywny komentarz nie można go usuwać lub odpowiadać w sposób niegrzeczny i mało profesjonalny. Należy się do niego odnieść i starać się rozwiązać problem, jeśli taki istnieje. Zły PR można zamienić na dobry PR, ale trzeba odpowiednio do tego podejść. Jeśli klient napisał, że oferta nie spełniła jego oczekiwań, nie możemy usuwać komentarza lub napisać tekst w stylu : masz problem. Należy w odpowiedni sposób taką odpowiedź zawrzeć, by przemówiło to na naszą korzyść. Czyż nie lepiej brzmiałoby zdanie : dziękujemy za informację, postaramy się popracować nad zmianami, by móc być jeszcze lepszymi? Z pewnością tak.

  • Nie rób czegoś na pół gwizdka

Jeśli już decydujesz się założyć konto na Facebooku wiedz, że nie będzie się ono prowadziło samo. Jeśli Twój marketing na Facebooku ma przynieść efekty, musisz być aktywnym. Nie mając czasu na jego prowadzenie, lepiej nie zakładać go w ogóle, bo nie ma to absolutnie żadnego sensu. Powinniśmy aktualizować profil raz dziennie, każdego dnia. Im więcej postów tygodniowo, tym bardziej jesteśmy widoczni, a to sprawia, że klient nas widzi, marka staje się bardziej znana, a my mamy szansę z każdym nowym wpisem zyskać kolejnego klienta naszej firmy.

Założenie konta na Facebooku nie jest trudne. Wystarczy dostęp do Internetu i konto mailowe, by w kilka chwil stać się użytkownikami tego, jakże cenionego na świecie portalu społecznościowego. Wypełniamy wniosek, potwierdzamy mailowo i działamy. Prowadząc firmę, która ma poprzez Facebook tworzyć skuteczny marketing trzeba zadbać o każdy, najmniejszy nawet szczegół. Dobre zdjęcie profilowe nawiązujące do naszej działalności, szczegółowy opis naszej firmy, ciekawe zdjęcia i filmy, wciąż nowe posty, liczne konkursy, quizy i rabaty. Im więcej damy od siebie, szczególnie na początku, tym lepszy będzie tego efekt. Na pewno marketing na Facebooku warto tworzyć, bo to najlepsza droga do tego, by odnieść sukces. Dziś żadne strony internetowe czy pokazywanie się na forach internetowych nie ma większego sensu, gdyż Social Media w postaci portali społecznościowych całkowicie zawładnęło rynkiem i na tym właśnie należy się skupić, jeśli chcemy by nasze przedsięwzięcie przyniosło nam sukces, o jakim tylko marzymy.

About the author